• images/slider9/13LOGO2021NaamLogofw.png

Plaats: SVR camping
De Houtwal
Datum: 08/05/2021 t/m 12/05/2021

Ondanks de niet zo mooie weersverwachting leek het ons wel leuk om voor de verjaardag van onze kleinzoon Sverre een paar dagen in de buurt van Oldeholtpade te gaan staan.
Er is maar één camperplaats in de omgeving zodat we onze aandacht direct maar op kleine campings richten.
SVR camping De Houtwal in Paasloo zag er veelbelovend uit. We stuurden dus een mail met het verzoek voor ons een plaatsje te reserveren voor de periode 07/05 t/m 13/05.
We kregen al snel antwoord dat er nog één plaatsje was voor de periode 08/05 t/m  12/05. Omdat er verder weinig keuze was dit geaccepteerd.

Paasloo01Zaterdagmorgen vertrekken we rond elf uur richting Paasloo. Om twaalf uur komen we aan waar we vriendelijk ontvangen worden door Yvonne, de eigenaresse van de camping.
Camping De Houtwal is een mini camping net buiten Paasloo. Het ligt achter een woonboerderij omringd door houtwallen.
Het bestaat uit drie velden, op één veld staan volledig ingerichte Bell tenten, de andere twee velden bieden plaats aan in totaal 15 campers/caravans.
Alle voorzieningen zijn erg netjes.
Wij betalen € 19,70 per nacht incl. alle voorzieningen.
Dit is weinig meer dan de prijs die we moeten betalen op een camperplaats die is voorzien van alle faciliteiten. Deze uitgebreide camperplaatsen worden helaas de norm in Nederland zodat we ons voorlopig gaan richten op kleine campings.

Na het opstellen eten we eerst even en zitten om één uur op de fiets richting onze jarige kleinzoon. Als we om twee uur in Oldeholtpade aankomen begint het te regenen.
Na een gezellige maar natte middag blijft het maar regenen zodat onze zoon ons en onze fietsen terugbrengt naar Paasloo.

Zondagmorgen ziet het er best vriendelijk uit. Zonnig en niet teveel wind, lekker fietsweer dus.
Rond elf uur zitten we op de fiets.
Via Oldemarkt rijden we naar Ossenzijl. Omdat het fietspad via Kalenberg i.v.m. de Corona éénrichtingverkeer is geworden rijden we verder richting Kuinre en nemen het fietspad wat ten zuiden van de rietvelden loopt, de Hamsgracht.
Onderweg merken we dat de wind toeneemt de er steed vaker donkere wolken verschijnen.
Omdat het nog wel een lekker temperatuurtje is besluiten we onze trip af te maken, ook omdat we het laatste stuk voor wind kunnen rijden.
We gaan via Baarlo richting Scheerwolde.
Voor Scheerwolde slaan we af en gaan langs de Wetering Oost naar Paasloo.
Paasloo02Onderweg begint het te regenen zodat we even stevig doortrappen en om drie uur terug zijn bij de camper.
De rest van de middag komen er steeds meer buien.

Maandagmorgen kunnen we rustig aan doen, het regent !!
Na de koffie klaart het een beetje op zodat we snel even boodschappen kunnen doen in Oldemarkt.
De rest van de morgen blijft het regenen.
In de loop van de middag klaart het op zodat we besluiten een paar caches op te zoeken. Als het zonnetje er uiteindelijk ook nog bij komt wordt het toch nog lekker weer. We lopen naar Oldemarkt waar we een cache en een ijssalon vinden waar we ons zelf trakteren.
Op de terugweg pikken we een tweede cache op.

Dinsdagmorgen ziet het er veel beter uit, zon en weinig wind.
Vandaag gaan we de andere kant op. Via Oldemarkt rijden we richting Driewegsluis. Hiervoor volgen we het fietspad langs de Lende die we oversteken met een handbediend fietspontje.
Via de Driewegsluis rijden we verder langs de Jonkers- of Helomavaart. We slaan af en rijden via Oldelamer en Nijelamer naar Wolvega.
We rijden dwars door Wolvega en gaan in de buurt van VanderValk het fietspad op langs de A32. We volgen dit fietspad naar de Blesse.
Als we door de Blesse rijden zien we voor de CP Stoutenburght het bord "VOL" staan.
We vervolgen onze weg en rijden binnendoor naar de camping.
Eenmaal terug bij de camper is het gedaan met het mooie weer en regent het bijna de hele avond.

Woensdagmorgen  is het koud en bewolkt. Op zich geen ramp omdat we vandaag naar huis gaan.
Na het ontbijt ruimen we op en vertrekken om tien uur.
Na een uurtje zijn we thuis.

Ondanks de regen en de tegenvallende temperatuur hebben toch genoten van deze trip.
Door niet de bekende plaatsen te bezoeken maar onze eigen route te volgen hebben we een stukje Nederland bezocht waar het nog echt rustig is.
Ook op camping was erg rustig en 's nachts doodstil.