• images/slider8/13LOGO2020NaamLogofw.png
Groessen
Plaats: CP Wellinghoeve bij Groessen.

Datum: 13/07/2020 t/m 17/07/2020

Daar we door de drukte t.g.v. het Coronavirus moeten reserveren kiezen we meestal voor CP's waar we eerder zijn geweest.
Deze keer was de keuze gevallen op de Wellinghoeve bij Groessen. Door zijn ligging in de buurt van Arnhem en de grote rivieren een ideale uitvalsbasis voor een paar mooie fietstochten.

Groessen03Dinsdag vertrokken we rond elf uur en reden in anderhalf uur naar CP de Wellinghoeve bij Groessen.
De CP ligt buiten Groessen langs de Betuwelijn die verdiept ligt als aanloop naar de IJsseltunnel zodat er bijna geen geluidsoverlast is.
De CP biedt plaats aan 35 campers in de voormalige boomgaard.
Er is modern sanitair en een saniplaats. In de boomgaard staat een afwasgelegenheid/informatiekiosk.
Wij betalen € 15 per nacht incl stroom en alle voorzieningen.
Bij aankomst regent het helaas zodat er voorlopig weinig van fietsen komt. Als het later op de middag droog wordt lopen we langs de IJssel naar Loo.

Woensdagmorgen ziet het er gelukkig beter uit. Geen regen en af en toe een zonnetje.
Na het ontbijt reserveren we bij het Openluchtmuseum een tijdslot voor twaalf uur. Als we de bevestiging hebben ontvangen stappen we op de fiets en rijden op ons gemak naar Arnhem.
We rijden het grootste deel over fietspaden langs de IJssel zodat het lekker ontspannen fietsen is.
We staan precies om twaalf uur aan bij het Openluchtmuseum zodat we direct door kunnen lopen.

Groessen01We brengen bijna de hele middag door in het museum en ontdekken ondanks eerdere bezoeken toch nog dingen die we nog niet eerder hadden gezien.
Het weer zit mee, zelfs de zon laat zich zien.

Om vijf uur verlaten we het museum en rijden in een uurtje terug naar de CP.
's Avonds wordt het bewolkt en valt er af en toe ook wat regen.

Donderdagmorgen worden we wakker met regen, geen lekker vooruitzicht.
We ontbijten op ons gemak en zien dat vlgs. buienradar het om twaaf uur een paar uur droog wordt.
En inderdaad is het om twaalf uur droog.
We fietsen vandaag de andere kant op, naar de Rijn.
Via kleine weggetjes rijden we door de uiterwaarden naar Tolkamer aan de Rijn.
De CP op de Rijnkade heeft nog één vrije plaats. Net als overal druk met campers.
Omdat de lucht toch wel erg dreigend wordt gaan we aande Rijnkade koffiedrinken zodat we droog kunnen zitten.
Na een cappuccino met appelgebak wordt het wat lichter zodat we de gok nemen en verder rijden richting Herwen. Helaas motregent het zodat we toch nog nat worden.
Na een half uurtje wordt het droog, maar zien we in de verte de volgende buien aankomen zodat we onze rondrit inkorten en de kortste weg naar de CP nemen.
Als we net in de camper zitten regent het al weer en lijkt het er voorlopig niet op dat het droog wordt.
's Avonds genieten we van de maaltijd die we bij de Wellinghoeve besteld hebben en keurig bij de camper wordt bezorgd.

Vrijdagmorgen is het nog wel bewolkt maar is het gelukkig droog.
We willen een beetje op tijd vertrekken omdat vandaag de vakantie van het grootste deel van Nederland begint.
Om tien uur vertrekken we van de CP. Onderweg merken we dat het vakantieverkeer op gang komt.
In anderhalf uur rijden we terug naar de Krim.