• images/slider7/13LOGO2019NaamLogofw.png

Plaats: Diverse camperplaatsen

Datum: 13/06/2019 t/m 30/06/2019

13-06-2019
We hebben het grootste deel van onze spullen al in de camper zodat we op ons gemak kunnen ontbijten.
Om tien uur vertrekken we.
Roermond01We rijden zonder vertraging naar Roermond waar we om kwart over één aankomen bij de Helena werf.
We moeten wachten tot de winkel van de werf om half twee open gaat voordat we de CP op kunnen rijden.
De CP ligt op de Helena jachtwerf langs de Maas en biedt plaats aan 25 campers.
Alle voorzieningen zijn aanwezig.
Wij betaalden per nacht € 15,25 incl. douche, toilet, stroom en wifi.
Nadat we ons geïnstalleerd hebben gaan we eerst wat eten en lopen daarna Roermond in. Het is een gezellige stad om te bezoeken.
We lopen 's avonds nog even langs de Maas, maar dit is maar van korte duur, Een groot deel van de Maasoever is afgezet i.v.m. werkzaamheden.
Het is de hele dag af en toe bewolkt, maar niet koud. 's Avonds steeds meer wolken en de 's nachts regenbuien.

14-06-2019
Als we wakker worden ziet het er weer vriendelijk uit maar liggen overal nog dikke plassen.
Om elf uur stappen we op de fiets en rijden naar de plaats waar de Roer oorspronkelijk in de Maas stroomt om te beginnen met ons doel voor deze trip : een fietstocht langs de Roer.
We volgen de Rurufer-radweg maar merken al snel dat in Nederland de radweg soms kilometers van de Roer verwijderd is zodat we voor ons zelf een route uitstippelen via knooppunten.
Tegen vijf uur zijn we terug bij de CP en lopen nog even naar de Jumbo voor de noodzakelijke boodschappen.
We besluiten de dag met een wandeling door Roermond.
Het was de hele dag mooi weer zodat we nog redelijk lang buiten zitten.

15-06-2019
We willen vandaag maar een klein stukje verder dus hebben we geen haast.
Heinsberg01Om elf uur vertrekken we en een uurtje later staan we op de CP van Heinsberg. Deze ligt aan een groot meer, het Lago.
De CP biedt plaats aan 43 campers en is duidelijk afgebakend door een slagboom en een hek.
Alle voorzieningen zijn aanwezig.
We betalen aan de automaat € 10 per nacht. Stroom kost € 0,50 / kWh en water € 1,00 / 100 ltr.
Als we een mooi plaatsje hebben ingenomen ontdekken we dat we naast oude camper-kennissen staan zodat we na het eten eerst even bij gaan praten.
Het tweede deel van de middag benutten we om vanuit Heinsberg een stukje van de Rurufer-radweg te rijden. In Duitsland loopt er wel een fietspad langs de Roer.
Tegen vijf uur zijn we terug bij de camper.
We besluiten de dag met een wandeling rond het “Lago”.
Het is de hele dag mooi weer met af en toe nog een koude wind.

16-06-2019
Het is weer mooi weer als we opstaan en we maken geen haast omdat er in het gebied rond de CP 's morgens veel wegen zijn afgesloten i.v.m. een triatlon.
Direct na de middag pakken we de fiets om een ander stuk van de Rurufer-radweg te rijden.
Na een trip van 33 km zijn we mooi op tijd terug om een bezoek te brengen aan het restaurant dat naast de CP ligt.
Voor de spijsvertering lopen we nog even het meer rond.
Het is de hele dag lekker warm met veel zon.

17-06-2019
Als we opstaan is het weer lekker zonnig.
Heimbach01Na een rustig ontbijt verzorgen we onszelf en de camper en vertrekken we.
Na een kleine twee uur komen we aan op de camperplaats van Heimbach.
Deze ligt bij de station en wordt aan één kant begrensd door het spoor een andere kant door de weg.
De geluidsoverlast komt hoofdzakelijk van de weg, maar is niet storend.
De CP biedt plaats aan ongeveer 15 campers op een gravel ondergrond.
Vooraan is een sanistation en langs de CP zijn voldoende stroomaansluitingen.
We betalen via een automaat € 7,50 per nacht, stroom kost € 0,50 per kWh en water  €1,00 voor 100 liter.
Na aankomst gaan we eerst even inkopen doen bij de supermarkt die op 300 m van de CP is.
's Middags maken we een wandeling. We lopen door het plaatsje Heimbach naar een waterkracht centrale uit 1905 die gebouwd is in Jugendstil en nog steeds in bedrijf is.
We lopen langs de Rur terug.
Het is de hele dag zonnig en warm zodat we tot tot half tien buiten kunnen zitten.

18-06-2019
We staan op met een zonnetje. Na het ontbijt stappen we op fiets voor een fietstocht naar de Rursee.
Vanaf de CP rijden we langs de Rur naar de Rursee-stuwdam.
Het eerste deel gaat gemakkelijk maar het laatste deel omhoog naar de Rursee gaat ongeveer 100 m behoorlijk steil omhoog, voor ons niet te fietsen.
Als we boven aankomen rijden we de stuwdam over om te beginnen aan onze tocht rond het stuwmeer.
De korte trip rond het stuwmeer is 27 kilometer. De weg is behalve in de dorpjes een gravelweg waardoor het redelijk zwaar fietsen is. De weg volgt niet helemaal de oevers van het stuwmeer waardoor er af en toe flink geklommen moet worden.
Alle klimmetjes samen is ongeveer 500 m hoogteverschil zodat we flink ons best moeten doen.
Het is een vermoeiende maar heel mooie trip.
Rond vier uur zijn we terug bij de camper waar we eerst even lekker met de pootje omhoog gaan zitten.
's Avonds zitten we lekker in de camper.
De hele dag af en toe bewolkt, maar lekker fietsweer.

19-06-2019
Na het ontbijt ruimen we alles op en vertrekken rond half elf. Na een bezoekje aan de saniplaats vertrekken we richting Bad Laasphe.
BadLaasphe01We gaan de Eifel verlaten omdat er verder naar de bron van de Rur weinig te fietsen valt, en het landschap meer geschikt is om te wandelen. We willen naar de Weser, maar hebben geen zin om de hele dag in de camper te zitten. We willen ergens halverwege overnachten.
Om drie uur rijden we Bad Laasphe binnen en vinden een CP die ons wel aanstaat achter het gemeentehuis.
De CP is een verharde parkeerplaats voor 7 campers aan een rustige doodlopende weg.
We betalen € 9,00 per nacht via een automaat. Voor stroom zijn er voldoende 16 A aansluitingen; stroom kost € 0,50 per kWh.
De saniplaats is 120m verder, waar vroeger de CP was.
Het centrum is op loopafstand, waar we een paar folders en een ijsje ophalen.
's Avonds lopen we nog even rond, maar gaan vrij vlot terug naar de camper.
Later op de avond begint het te onweren en gedurende de nacht regent het regelmatig.

20-06-2019
Als we opstaan zijn de buien verdwenen en is het weer zonnig.
We besluiten hier nog een dag te blijven en de omgeving te verkennen.
We hebben gisteren een folder “Fahrradtouren in Bad Laasphe” meegenomen die er veelbelovend uitziet.
Als we Bad Laasphe inrijden om wat inkopen te doen ontdekken we dat de meeste winkels gesloten zijn i.v.m. een christelijke feestdag. Gelukkig ontdekken we een bakker die wel open is.
's Middags vertrekken we voor onze fietstocht. Na één kilometer zijn we het spoor al kwijt. We zijn niet de enigste die dit overkomt gezien de reactie van een inwoner die ons vertelt dat we de zoveelste zijn die voor hun huis strandt.
We worden heel vriendelijk weer op weg geholpen en fietsen langs kleine weggetjes door een mooi landschap. Onderweg kunnen we redelijk de aanwijzingen vinden die we hebben meegekregen, maar na 10 km zijn we de weg weer kwijt, we zijn geen enkel route bordje tegengekomen.
We besluiten terug te gaan naar de CP. We hebben in ieder geval een deel van de omgeving gezien.
De hele dag hadden we mooi fietsweer.

21-06-2016
Na het ontbijt gaan weer eerst even langs de saniplaats om de camper te verzorgen en vertrekken rond half elf richting Oberweser. We hebben een CP opgezocht die ongeveer 20 km van het begin van de Weser ligt.
Als we om twee uur aankomen op CP Weissehutte in Oberweser hebben we pech. De hele CP is gereserveerd door een club van eigenaren van VW busjes.
Oberweser01We gaan verder langs de Weser en vinden in Wahlburg een CP aan de Weser. Deze CP “Landhotel Zum Anker” biedt plaats aan 50 campers op een grasveld langs de Weser
We betalen € 12,00 per nacht, stroom € 0,50 per kWh, water € 1 / 100 ltr, lozen toilet en water gratis.
's Middags fietsen we naar Wahlburg waar we inkopen doen.

22-06-2019
We zijn gekomen voor de Weser-Radweg dus gaan we vandaag richting beginpunt Weser.
Via de Weser-Radweg rijden we naar Hann.Munden. Hier komen de rivieren de Werra en de Fulda samen en gaan verder als de Weser.
De Weser-Radweg volgt redeljk de rivier zodat we afgezien van een paar korte klimmetjes goed door kunnen fietsen.
Hann.Munden is een heel oude stad waarvan het oude centrum tussen de beide rivieren goed bewaard is gebleven. Na een kort bezoekje rijden we terug naar de CP. Doordat we niet op onze geplande CP staan hebben we iets verder moeten fietsen. We hebben daardoor vandaag 67 km gefietst, voor ons een record. De hele dag was het goed weer.

23-06-2019
Vandaag gaan we stroomafwaarts. Gezien de fietstocht van gisteren moet dit gemakkelijker worden omdat we het bergland uit rijden.
Na het ontbijt vertrekken we rond elf uur richting Bad Karlshafen. We kunnen merken dat de voorspelde hittegolf er aan komt, want als we vertekken is het al 26 °C.
De Weser-radweg volgt helaas niet de rivier zodat we regelmatig moeten klimmen, wat bij de warmte tegenvalt.
Het laatste deel naar Bad Karlshafen moeten we tot onze verbazing langere tijd klimmen terwijl we stroomafwaarts gaan.
Aangekomen bij Bad Karlshafen zien we waarom: We zien Bad Karlshafen aan de andere kant van de Weser liggen, maar wel in de diepte. We zitten ongeveer 60 meter boven de rivier.
We besluiten niet naar beneden te gaan maar terug te keren naar de CP. Bad Karlshafen ziet er niet zo bijzonder uit dat we een afdaling van 60 meter met een daarop volgende klim van 60 m ervoor over hebben.
Omdat de temperatuur toch wel redelijk begint te stijgen rijden we op ons gemak terug naar de CP.
Eind van de middag lopen we nog even Wahlburg in om een bezoek te brengen aan de kloosterkerk.
Zowel van binnen en van buiten ziet deze kerk er perfect uit. De kerk is heel goed gerestaureerd. Heel strak en zonder franje is de sfeer van de originele kerk voelbaar.
's Avonds kunnen we behoorlijk lang buiten zitten.

24-06-2019
We kunnen lekker buiten ontbijten en zien dat veel mensen net als wij vandaag vertrekken. We doen dus maar even rustig aan met het ontbijt, want bij de saniplaats is het druk.
Wij willen maar 50 km verder dus hebben niet zoveel haast.
Hxter01Na het verzorgen van de camper vertrekken we rond elf uur richting Höxter, waar we een uurtje later aankomen op de CP langs de Weser.
De mooie plaatsjes langs de Weser zijn allemaal bezet zodat we een plaatsje zoeken met schaduw.
We vinden een plaatsje bij een paar hoge bomen die behoorlijk schaduw geven.
De CP bestaat uit gravelpaden met grastroken. Er zijn voldoende stroomzuilen, maar een paar lange snoeren zijn wel handig. Stroom kost € 0,50 per kWh.
Bij de in/uitrit is een sanistation met douche/toilet gebouw.
Lozen is gratis, water kost € 1,00 per 100 ltr. of € 0,10 per 10 ltr.
Douchen kost € 0,50 per drie minuten en toiletbezoek kost ook € 0,50.
We zijn mooi op tijd en besluiten nog een stuk langs de Weser te rijden.
We gaan stroomopwaarts en rijden vanaf Höxter eerst langs een groot recreatie gebied . Hierna volgt de Weser-Radweg mooi de rivier zodat het, afgezien van een paar kleine klimmetjes, ontspannen fietsen is.
Omdat de temperatuur deze middag behoorlijk snel oploopt besluiten we niet te ver door te rijden en keren na 15 km terug naar de CP.
's Avonds lopen we Höxter nog even in. Onder het genot van een ijsje dwalen we nog even door het centrum.
We kunnen de hele avond buiten zitten. Een groot deel van de dag is het boven 30 °C geweest.

25-06-2019
Als we opstaan is het weer fantastisch weer zodat we buiten kunnen ontbijten. We genieten van de verse broodjes die bij de camper bezorgd zijn.
We doen rustig aan, want de temperatuur stijgt al weer snel.
Hxter02Om elf uur stappen we op de fiets om een stuk langs de Weser stroomafwaarts te rijden.
Na ongeveer 5 km komen we bij de abdij van Corvey.
Het complex bestaat uit een klooster, een abdijkerk en een slot. Op het toppunt was Corvey het centrum van zowel de wereldlijke- en de geestelijke macht is deze regio. In het slot, wat de regeringszetel was, was o.a. een grote bibliotheek gevestigd die diverse geleerden aantrok.
Het grootste deel is in perfecte staat en was zeker de moeite waard van een bezoek.
Als we na ons bezoek verder willen fietsen blijkt één van de fietsbanden lek te zijn.
We pompen de band op en kunnen net weer terugkomen bij camper.
Er blijken twee lekjes in de band te zitten.
Na reparatie besluiten we lekker in de schaduw bij de camper te blijven want 's middags loopt de temperatuur op naar 34 °C in de schaduw.
's Avonds lopen we nog even Höxter in voor een ijsje.

26-06-2019
We staan redelijk op tijd op en kunnen weer buiten ontbijten.
We vertrekken rond half elf.
We willen eerst even kijken of in Bodenwerder de CP al klaar is omdat dit niet helemaal duidelijk in campercontact staat. Als tweede optie hebben we de CP in Grohnde.
De CP in Bodenwerder is helemaal klaar en biedt naast de oude plaatsen ook mooie plaatsen direct aan de Weser.
We vinden als snel een mooi plaatsje.
Bodenwerder01We betalen € 9,00 per nacht incl sani. Stroom kost € 1,00 per kWh en water € 1,00 per 100 ltr.
Alles werkt via een SEP kaart die tegen een borg van € 5,00 te gebruiken is.
We lopen eerst even Bodenwerder in voor noodzakelijke inkopen en ontdekken dat hier de Baron van Münchhausen heeft gewoond.
Ondanks de temperatuur van 30 °C besluiten we toch een stukje Weser-radweg te doen en rijden een stuk stroomopwaarts. Na 10 km vinden we het welletjes en keren terug naar de CP.
De rest van de dag blijven we lekker in de schaduw bij de camper.

27-06-2019
Als we opstaan merken we dat de echt hoge temperaturen voorbij zijn zodat we weer lekker kunnen fietsen.
Na het ontbijt lopen we eerst Bodenwerder in om alles van de Baron van Münchhausen te bekijken.
Na de koffie fietsen we stroomafwaarts tot Emmertal. De Weser-Radweg is hier bijna overal een mooi fietspad zonder al te veel stijgen en dalen.
Onderweg bekijken we ook nog even de CP in Grohnde. De CP is een onderdeel van een camping en is een onaantrekkelijke grindvlakte. De voorzieningen zien er wel mooi uit, maar moet wel voor betaald worden.
We vinden € 14,00 voor een plaatsje op een grindvlakte wel heel veel en zijn blij dat we in Bodenwerder staan.
We eten 's avonds een lekkere schnitzel in een restaurant langs de Weser.

28-06-2019
We staan redelijk op tijd op en ruimen na het ontbijt alles op. We vertrekken rond elf uur.
Ons doel is Hameln waar we om twaalf uur aankomen op de CP.
Hameln01De CP ligt net buiten het centrum tegen het industriegebied van Hameln. Het is volledig verhard en op duidelijk afgebakende plaatsen is ruimte voor 25 campers.
We betalen € 8,00 per nacht. Er zijn voldoende stroomaansluitingen en centraal staat een sanistation.
Stroom kost € 1,00 per 8 uur, water €1,00 per 100 ltr. Lozen is gratis.
De CP ligt op loopafstand van het centrum en de Weser-Radweg loopt langs de CP. Voor ons een ideale CP.
We lopen 's middags het centrum in.
Hameln is een middelgrote stad met een gezellig centrum.
Op de markt worden we verrast. Hier wordt een musical opgevoerd over de Rattenvanger van Hameln.
De voorstelling duurt minstens een half uur en is echt de moeite waard zodat we hele voorstelling blijven kijken.
Na afloop bezoeken we nog even een Lidl om vervolgens terug te keren naar de CP.
Na zonsondergang koelt het snel af zodat we redelijk snel binnen zitten.

29-06-2019
het is weer mooi weer als we opstaan.
Na het ontbijt pakken we de fiets een stuk langs de Weser stroomafwaarts te te rijden.
Het eerste stuk door en net buiten Hameln rijden we langs de grote weg.
Gelukkig kunnen we redelijk snel weer het fietspad op langs de Weser. We rijden door tot Hessisch Oldendorf, waar we de Weser-Radweg verlaten en de plaats binnenrijden.
Het valt ons dik tegen. In het centrum vinden we een grote winkelstraat die er uitgestorven bij ligt. De winkelstraat ziet er onaantrekkelijk uit zodat we snel verder rijden.
We bekijken nog even de plaatselijke CP op een mix parking. Er is een deel van een onverzorgde parkeerplaats gereserveerd voor campers maar de sanizuil is buiten bedrijf.
Via een omweg rijden we naar de Weser en pikken de Weser-Radweg weer op richting Hameln.
Onderweg verlaten we de Weser-Radweg nog een keer om een kloosterkerk in het dorpje Fischbeck te bezoeken.
Het is een mooie oude kerk. Het opvallendste is het koor dat 4 meter hoger ligt als de rest van de kerk.
We zijn op tijd terug bij de CP zodat we nog even Hameln inlopen om te kijken of er nog een musical wordt opgevoerd.
Helaas is er geen uitvoering zodat we via het grote winkel centrum weer teruglopen naar de CP.
We ruimen alles op omdat we morgen weer naar huis gaan.

30-06-2019
We zijn redelijk op tijd wakker zodat we rustig kunnen ontbijten.
Rond tien uur vertrekken we uit Hameln.
Zonder problemen rijden we naar huis waar we om drie uur aankomen.