• images/slider5/13LOGO2017NaamLogo.fw.png
Lichtenvoorde
Plaats: Camperplaats op Residence Lichtenvoorde

Datum: 19/05/2017 t/m 21/05/2017

Voor onze korte tripjes in Nederland zoeken we meestal plaatsen waar we nog nooit geweest zijn.
We kwamen op Lichtenvoorde terecht omdat we uit ervaring weten dat de Achterhoek garant staat voor rust en lekker fietsen en het ons opviel dat ten Noorden van Lichtenvoorde veel caches zijn verstopt.

Lichtenvoorde02Bij het zoeken naar camperplaatsen in Lichtenvoorde vonden we drie lokaties :
De parkeerplaats van het zwembad. Die vlgs de recencies druk is en geen voorzieningen heeft.
De parkeerplaats van de voetbal. Een overnachting kost hier € 10,00 en vlgs. de recensies moet voor stroom en water worden betaald. Geen sanitaire voorzieningen.
Een camperplaats op Residence Lichtenvoorde. Een overnachting kost € 12,50 incl. stroom (16A), toilet, douche, water en lozen.

Onze keuze viel dus al snel op residence Lichtenvoorde.

Vrijdagmorgen hebben we eerst boodschappen gedaan en daarna de camper ingepakt, wat op zich niet veel voorsteld omdat de meeste dingen al in de camper liggen zodat we om elf uur vertrokken naar Lichtenvoorde.
De route door Twente en de Achterhoek heeft gelukkig geen last van files zodat we om half één op residence Lichtenvoorde aan kwamen.

Residence Lichtenvoorde is een vakantiepark met een mengeling van huur- en koop vakantiehuisjes en een kampeergedeelte.
Het geheel ziet er nieuw en goed verzorgd uit. Vlgs. ons is het grootste deel nog maar net aangelegd.
De camperplaatsen zagen we nog niet zodat we ons eerst maar op de receptie gingen melden.
Op de receptie werden we heel vriendelijk te woord gestaan door een stagiere voor wie we waarschijnlijk de eerste camper waren.
We mochten een plaatsje zoeken op de camping voor een bedrag van € 19,00 per nacht. Toen we protesteerden en vermelden dat op campercontact € 12,50 werd vermeld werd de prijs zonder problemen aangepast.
We vermoeden dat de nieuwe opzet van dit Toppark nog niet overal aangepast is en de camperplaatsen zoals vermeld in campercontact verdwenen zijn.

Lichtenvoorde01We waren nog maar net geinstalleerd of de eerste regendruppels kwamen al naar beneden. Een blik op "buienradar" leerde ons dat we diverse buien te verwachten hadden
In totaal hebben we maar één bui gehad, maar die was pas om zeven uur voorbij.
Toen het eindelijk droog was hebben we nog even een rondje gelopen waarbij we een paar caches hebben opgepikt.

Tijdens het lopen viel het ons al op, maar later op de avond merkten we helemaal dat we in een erg rustig gebied stonden. Op de meeste plaatsen in Nederland hoor je altijd wel het geluid van een snelweg, een drukke verkeersweg of een trein, maar hier is het 's avonds en 's nachts echt stil.

Zaterdag morgen scheen de zon volop, heerlijk.
Na het ontbijt besluiten we eerst richting Lichtenvoorde op te gaan en de caches op te zoeken die op onze weg liggen.
Lichtenvoorde is gewoon en gezellig plaatsje met een hele lange historie.
Na een bezoek aan "Appie" gaan we terug naar de camper om te genieten van onze aankopen.
's Middags maken we een hele tocht rond Lichtenvoorden om zoveel mogelijk caches op te zoeken. Helaas zijn diverse caches waarschijnlijk geript maar we maken wel een mooie fietstocht in dit erg rustige stukje Nederland.
's Avonds zitten we lekker in de camper want na zonsondergang zakt de temperatuur erg snel.

Na een lekker rustige nacht staan we pas laat op en ontbijten we op ons gemak.
Om tien uur vertrekken we omdat we nog even willen koffiedrinken bij onze dochter in Aadorp.

Lichtenvoorde en zijn omgeving is niet erg spectaculair maar wel een heel mooi fiets en wandel gebied waar het rustiger is al bijv op de Veluwe.