• images/slider4/13LOGO2016NaamLogo.fw.png
Weesp
Plaats: Camperplaats Vecht & Weide

Datum: 27/05/2016 t/m 29/05/2016

weesp01Om alle veranderingen/verbeteringen aan onze Rapido uit te proberen is het beste natuurlijk om op stap te gaan met de camper.
Deze keer was onze keuze gevallen op de Utrechtse Vecht.
We zochten dus een camperplaats en vonden deze in Weesp.
De pas heropende camperplaats Vecht & Weide aan de Vecht bij Weesp leek ons een goede keuze.

We weten al precies waar we de spullen in de Rapido moeten opbergen waardoor we om tien uur al konden vertrekken richting Weesp.
Het eerste deel tot Amerfoort hadden we geen problemen en konden vlot doorrijden.
Van Amersfoort tot Hilversum was het op de A1 langzaam rijden zonder een duidelijk aanwijsbare oorzaak, gewoon druk.
Vanaf Hilversum konden we binnendoor goed opschieten zodat we tegen twaalf uur op de camperplaats arriveerden.

Camperplaats Vecht & Weide ligt net buiten Weesp aan de Vecht.
De verbouwing van de sanitaire voorzieningen is afgerond en de bed & Breakfest nadert zijn voltooiïng.
Er is plaats voor acht campers op een gravel ondergrond.
Wij betaalden € 12,-- per nacht incl. stroom, toilet, douche en alle voorzieningen voor de camper.
De camperplaats ziet er goed verzorgd uit en de nieuwe voorzieningen zijn helemaal perfect.
De eigenaar heeft nog vertrouwen in de mensheid, want men wordt verzocht de kosten voor de overnachting te voldoen in een envelop voorzien van datum en kenteken.

weesp02We hadden nog een hele middag voor ons dus zijn we eerst Weesp ingereden. Ons laatste bezoek aan Weesp was in 1991 toen we er langs kwamen met ons schip op weg naar Muiden.
Er waren wel kleine veranderingen, maar de waterweg door Weesp is in 25 jaar weinig veranderd.
Na de koffie voor de zekerheid buienradar even bekeken. De vooruitzichten waren zo gunstig dat we om half vier besloten naar Muiden te fietsen.
Binnendoor is het best een mooie trip en kun je de file op de A1 eens vanaf een viaduct bekijken
In Muiden, wat eigenlijk maar een heel klein plaatsje is aan de monding van de Vecht was ook weinig veranderd.
Toch leuk dat alles zo herkenbaar was.
Nadat we de sluis hadden bekeken en even naar het Muiderslot waren gereden zijn we teruggegaan naar de camper. Onderweg zagen we dat de A1 nog steeds verstopt zat.
De avond hebben we heerlijk in de camper geluierd.

weesp03Zaterdag was het 's morgens lekker zonnig. De vooruitzichten waren wel niet zo mooi, maar we besloten toch een fietstocht langs Vecht te maken.
Bijna langs de hele oost-oever van de Vecht ligt op de dijk een weg of fietspad. Via deze kleine dijkweggetjes hebben de Vecht gevolgd tot Vreeland.
We verlaten de Vecht en steken het Amsterdam-Rijn kanaal over naar Loenersloot.
Vanaf Loenersloot volgen we de Angstel naar Abcoude.
Vanaf Abcoude gaan we langs de Gein naar Weesp, waar we het Amsterdam-Rijn kanaal weer oversteken naar de Vecht.
We hebben een tochtje van 35 km gemaakt bijna uitsluitend over kleine dijkweggetjes waarop het heerlijk fietsen is.
Nadat we nog even inkopen doen in Weesp gaan we terug naar de camper, waar we nog heerlijk buiten kunnen zitten.
Het voorspelde noodweer met zware buien en onweer gaat gelukkig aan ons voorbij.

Zondagmorgen is het wel geen stralende zonneschijn, maar het is nog steeds lekker warm en droog.
Er wordt voor vandaag ook weer gewaarschuwd voor buien en onweer, maar voorlopig niet bij ons.
Om tien uur vertrekken we.
Het duidelijk te merken dat het zondag is. Het is wel druk maar het rijdt lekker door zodat we om kwart voor twaalf thuis zijn.
Deze trip was voor ons een verrassing: zo dicht bij Amsterdam een gebied waar het heerlijk ontspannen fietsen is.
Dat dit hoekje van Nederland wel heel druk is merk je wel aan de overvolle snelwegen die altijd wel ergens ziet en de laag overkomende vliegtuigen, maar het fietsen langs de oevers van de slingerende riviertjes is lekker relaxed.