• images/slider4/13LOGO2016NaamLogo.fw.png
Ter Apel
Plaats: Jachthaven de Runde

Datum: 12/05/2016 t/m 14/05/2016

TerApel01Na een week hard werken was onze nieuwe camper klaar om alles eens uit te testen.
We wilden niet ver weg maar toch naar een camperplaats waar we nog nooit waren geweest.
We vonden dit bij jachthaven de Runde in Ter Apel.

We waren de hele week al bezig met de camper zodat we donderdagmorgen maar weinig hoefden te doen en we na de koffie om half elf naar Ter Apel konden vertrekken.
Na 45 minuten komen we aan bij Jachthaven de Runde. Tot onze verbazing is de camperplaats helemaal leeg.
De jachthaven is een langs het kanaal uitgegraven plas met aanlegruimte voor 120 boten.
De camperplaats is een grasveld in een hoek bij de jachthaven met ruimte voor 10 campers. Aan één kant van het grasveld zijn 10 stroomaansluitingen. Toilet en douches ( € 0,50/5min.) zijn in het jachthavengebouw en zien er goed uit.
In het jachthaven gebouw zit ook een restaurant waar de tweede avond heerlijk hebben gegeten.
Wij betaalden € 9,00 per nacht incl stroom.

De middag na onze aankomst hebben we lopend Ter Apel verkend.
Tijdens onze wandeling door Ter Apel was het aan de vele mooie oude woonhuizen te zien dat de ontstaansgeschiedenis van Ter Apel verbonden is met het klooster en minder met de vervening waardoor er wel lint bebouwing is, maar de huizen groter en luxueuzer zijn.

's Avonds hebben we eens lekker genoten van alle voorzieningen van onze camper.
TerApel02
Ten zuiden ligt een gebied waar de oude veenbeek De Runde weer in ere wordt hersteld. Hier door is een gebied ontstaan waar het heerlijk fietsen is en waar ook een mooie serie caches ligt zodat we een mooie tocht kunnen uitzetten.
Voor de rest is het heerlijk fietsen aan de stille kant van de diverse kanalen die het gebied doorsnijden.
Als we eind van de middag naar de camper terugrijden kunnen we al merken dat er weersverandering op komst is. De wind trekt aan en in de schaduw wordt het al kouder.

's Avonds gaan we lekker eten in het restaurant bij de jachthaven, waar de havenmeester zich ontpopt als een perfecte kok.
De rest van avond hangen we lekker in de camper terwijl de temperatuur in een ras tempo daalt tot rond de 10 graden.

Vrijdagmorgen is het weer volledig omgeslagen: Regen, wind en maar 8 graden. We nemen dan ook alle tijd voor ons ontbijt en maken ons op ons dooie gemak klaar voor vertrek.
Om 11;00 vertrekken we uit Ter Apel en zijn om 11:45 weer thuis.
Onze eerste trip met de camper is goed bevallen. Er zijn een paar kleinigheden die we willen veranderen, maar voor de rest zijn we dik tevreden over onze Rapido en vinden dat deze camper de vergelijking met onze vorige camper, een Hymer, glansrijk kan doorstaan.