• images/slider2/13LOGO2014Naam+Logo.fw.png
Midden Limburg/België

Plaats: Camping "de Kasteelse Bossen" in Melderslo en camperplaats "Twan en Jeanne" in Oostham.
Datum: 16/07/2014 t/m 14/07/2014

Tot nu toe hebben we ieder jaar tijdens de vakantie van onze kinderen ook korte tijd bij hun op de camping gestaan. Zolang beide partijen het leuk vinden wilen we dit blijven doen.
Zodoende kwamen we terecht op camping "De Kasteelse Bossen" in Melderslo, waar Peter en Frauk met kinderen drie weken hadden geboekt.
Woensdag vertrokken we redelijk op tijd richting Melderslo. Nederland is niet zo groot zodat we rond 12 uur in Melderslo arriveren.
Camping "De Kasteelse Bossen" is een knusse familiecamping waar vooral gezinnen met kleine kinderen komen. De voorzieningen zijn goed en de service is perfect ( broodjes worden zelfs bezorgd !! ).
Horst01Doordat we zo vroeg waren konden we de middag benutten om caches te zoeken. Peter en Frauk zijn hier ook druk mee bezig zodat Frauk al een mooie serie had uitgezocht die we 's middags konden opzoeken.
Onze serie eindigde in Horst ( op de begraafplaats in het centrum ) zodat we direct inkopen konden doen voor de avondmaaltijd.
Dankzij het mooie weer konden we de hele avond buiten zitten op een heerlijk rustige camping.
Donderdagmorgen werden we wakker in een redelijk warme camper. Ondanks de schaduw van de bomen was het vroeg in de morgen al lekker warm.
Ne een rustig ontbijt maakten we ons klaar om deze dag een hele serie caches op te zoeken. Frauk had een mooie serie uitgezocht die ons via Arcen naar Duitsland voerde. Na allerlei omzwervingen kwamen weer terug in Arcen waar we de Maas weer overstaken. Na de Maas-crossing besloten we dat het tijd was om de inwendige mens eens te verzorgen.
Dicht bij de veerpont zagen we restaurant "Het Maaspaviljoen" dat naast een mooi uitzicht ook een keur aan pannenkoeken op het menu had staan. Na een uurtje was iedereen weer zover op krachten dat we onze tocht konden vervolgen en de laatste caches richting Horst konden opzoeken.
We waren om zeven uur terug op de camping, moe en bezweet maar wel voldaan omdat we veel hadden gezien.
's Avonds heerlijk onderuit gezakt genieten van de rust en de warmte, top !!
Vrijdagmorgen is het nog warmer. We gaan dan ook na het ontbijt een route fietsen die veel door het bos gaat en ook voor onze kleinkinderen meer te bieden heeft.
Op onze tocht kwamen we langs de Speeltuin Roeffen Mart. Voor onze kleinkinderen een eldorado, voor ons een openbaring. Een speeltuin midden in het bos met meer als 40 echt geen kinderachtige speeltoestellen, goede sanitaire voorzieningen en dat allemaal voor niets. In onze snelle, commerciële wereld een uniek project.
Wij hebben genoten van deze speeltuin, verrast dat dit nu nog mogelijk is. Petje af voor de organisatie die dit mogelijk maakt.
Onze tocht eindigt in Horst, want warmte  of niet, onze voorraden moeten ook weer aangevuld worden.
Terug op de camping hebben we heerlijk met zijn allen gegeten en alvast een beetje opgeruimd omdat we morgen verder gaan.
De hele avond zitten we nog heerlijk buiten want het blijft warm.
Zaterdag belooft echt een warme dag te worden en dat is 's morgens al goed te merken. We staan op tijd onder de douche omdat we verwachten dat het 's morgens wel druk zal worden.
Na een relaxed ontbijt met onze kinderen en kleinkinderen vertrekken we richting België.
Oostham02We hebben de Dalton trail tijdens onze vorige België-trip niet volledig afgewerkt  en zijn in Midden-Limburg er niet ver van af zodat we de verleiding niet kunnen weerstaan om nu toch maar even de trail volledig op te zoeken. Ook zagen we op "Camperforum" een berichtje verschijnen dat reclame maakte voor een camperplaats in Oostham, een voor ons ideale plaats om de rest van de Dalton-trail op te zoeken.
Dat dit berichtje een dag later alweer was verwijderd door Alois was geen probleem. Eenmaal geplaatst was het bericht zonder problemen weer terug te halen. We wilden deze plaats wel eens bezoeken, enerzijds omdat het perfect ligt voor het restant van de Dalton trail en anderzijds omdat een nieuwe particuliere camperplaats een nader onderzoek waard is.
Na een kleine twee uur arriveren we in Oostham, Heikant 38. In eerste instantie rijden we de camperplaats voorbij, maar na het herstellen van onze fout staan we voor een camperplaats in oprichting.
De camperplaats "Twan en Jeanne" is een particuliere camperplaats die in bescheiden vorm is begonnen en de potentie heeft uit te groeien naar een mooie camperplaats in een rustig gebied.
De huidige camperplaats bestaat uit het grasveld achter het huis en biedt plaats aan 8 - 10 campers. De stroomvoorziening bestaat uit contactdozen aan het hek.
Het sanitair bestaat uit één grote ruimte met douche, toilet en wasbak.
De inrit langs het huis is slechts 3,3 m breed zodat een beetje hulp nooit weg is.
De bedoeling is dat het veld naast het huidige grasveld ook bij de camperplaats wordt getrokken zodat er dan een camperplaats ontstaat voor veel meer campers en een eigen ruime inrit.
Alle plannen worden gefaseerd uitgevoerd omdat het realiseren van een goede camperplaats een grote investering is.
Wat nu al heel positief is, is het enthousiasme en de inzet van Twan en Jeanne om er een goed plaats van te maken.
De plaats is in ieder geval perfect: heel rustig tegen het bos aan, inkopen op 2 km afstand en temidden van een mooi fietsgebied waar je echt wel een paar dagen kan doorbrengen.
Voor ons een camperplaats waar we absoluut nog eens terugkomen alleen al voor het enthousiasme van Twan en Jeanne.
Na aankomst besluiten we even rustig aan te doen. De temperatuur onder de luifel is 36 °C dus zweten.
Eind van de middag fietsen we nog even naar de Lidl om een paar noodzakelijke inkopen te doen en zitten tot laat in de avond buiten.
Oostham01De zondag begint zonnig. Het is gelukkig niet meer zo extreem warm zodat we om elf uur op de fiets zitten om de laatste caches van de Dalton trail op te zoeken. Naar het Albertkanaal is het maar 5 km zodat we vlot kunnen beginnen met het zoeken.
Onderweg zien we wel regelmatig donkere wolken langskomen, maar gelukkig hebben wij er geen last van en rijden overwegend in de zon.
Om drie uur hebben we de laatste cache van de Daltontrail gevonden en gaan op ons gemak terug naar de camper waar we even lekker met de pootjes omhoog gaan zitten.
's Avonds komen er steeds meer wolken, maar afgezien van wat onweer op afstand en af en toe een verdwaalde drup regen is het nog steeds perfect weer om buiten te zitten wat we dan ook tot laat op de avond doen.
Maandagmorgen is het grauw en valt er regelmatig een beetje regen maar is het nog steeds aangenaam warm.
Om 10 uur vertrekken we uit Oostham. Onderweg wordt het weer steeds slechter en hebben we regelmatig regenbuien.
Als we om twee uur in De Krim aankomen regent het serieus en gaan we eerst maar koffiedrinken voordat we de camper uitpakken.
We hebben weer een paar gezellige dagen gehad.