• images/slider2/13LOGO2014Naam+Logo.fw.png

Drouwen

Plaats: Camping "Alinghoek" in Drouwen.
Datum: 28/07/2014 t/m 01/08/2014

Drouwen01Konrad, Rebecca en hun kinderen waren op hun vakantie door Noord-Nederland van plan als laatste stop naar camping Alinghoek in Drouwen te gaan. Daar we de meeste jaren een paar dagen samen met onze (klein)kinderen vakantie vieren leek het ons wel leuk om ook naar Drouwen te gaan.
Maandag 28 juli vertrokken we rond tien uur zodat we rond koffietijd op camping Alinghoek in Drouwen arriveerden.
Camping Alinghoek is een middelgrote familiecamping. De camping ziet er goed verzorgd uit en heeft een mooi klein zwembad.
Wij stonden op één van de drie camperplekken en betaalden € 14,50 per nacht incl. alles. Voor een goede plaats op een camping heel acceptabel.
Tot grote verrassing van onze kleinkinderen, die van niets wisten, stonden we om elf uur bij hun caravan voor de koffie.
Omdat we nog inkopen moesten doen gaan we na het eten samen naar Borger waarbij we onderweg diverse caches opzoeken. De route leidt ons o.a. langs hunebedden zodat we via een mooie toeristische route rijden.
Drouwen02Na in Borger voorraden te hebben ingeslaan rijden we langs binnenweggetjes terug naar de camping.
Na het eten spelen we met zijn allen Kubb. Een buitenspel wat gespeeld kan worden op ieder vlak stukje gras door 2 tot 12 deelnemers.
Dit spel, wat we in Scandinavië ontdekt hebben is iedere zomer weer een succes, wat ook blijkt uit de reacties van de toeschouwers.
Dinsdag beloofd een warme dag te worden. We besluiten er een rustige dag van te maken en een multicache te lopen op het Drouwenerzand.
Deze multi brengt ons over het hele Drouwenerzand en is door zijn lengte van 4 km voor iedereen ondanks de warmte goed te doen.
De rest van de middag blijven we heerlijk relaxed op de camping. De kleinkinderen in het zwembad en wij lekker onder de luifel.
's Avonds werd de verrassing voor onze kleinkinderen nog groter want er arriveerden nog een opa en oma die ook een paar dagen in Drouwen kwamen doorbrengen.
Woensdag is het lekker weer. We besluiten met z'n allen op de fiets naar het openluchtmuseum "Ellert en Brammert" in Schoonoord te gaan.
Drouwen03Langs binnenwegen fietst het heerlijk relaxed en na een uur komen we aan in Schoonoord. Het is nog rustig in het museum zodat we op ons gemak alle objecten kunnen bekijken. Met een bezoek aan dit museum doet de bezoeker een stap terug in de tijd en herleeft het verleden in Zuid-Oost Drente.
Door de opzet van het museum kunnen we alles op ons gemak bekijken zodat we pas rond half vier terugrijden. We gaan onderweg nog even via Borger om inkopen te doen.
's Avonds spelen we met zijn allen Kubb tot het donker wordt, waarna onze kleinkinderen naar bed en wij aan de borrel gaan.
Donderdagmorgen gaan we na het ontbijt even opruimen, wat met een camper niet zoveel voorstelt. Na de koffie vertrekken we om elf uur richting De Krim waar we om twaalf uur arriveren.
We hebben een paar gezellige dagen doorgebracht met onze kinderen en kleinkinderen. Door het mooie weer konden we de hele dag buiten zijn en daardoor allerlei activiteiten ondernemen.