• images/slider/11LOGO01GeelLogo.fw.png
  • images/slider/14LOGO01Naam.fw.png

Meppen

Plaats: Camperplaats Meppen
Datum: 06/10/2013 t/m 08/10/2013.

Even met de camper weg proberen we altijd te combineren met onze hobby geocaching. Al een tijdje keken we op de kaart verlekkerd naar Meppen, veel caches in het centrum en een paar uitdagende powertrails.

Aangelokt door de goede weersvooruitzichten de camper ingepakt en direct na andere verplichtingen zondagmorgen vertrokken naar Meppen. Voor ons is Meppen maar een uurtje rijden zodat we mooi op tijd in Meppen aankomen.

meppen00De camperplaats is het achterste deel van de parkeerplaats tussen het overdekte zwembad en het feestterrein. De camperplaatsen zijn onderling afgescheiden door een heg en breed genoeg. Voor de stroomvoorziening staan op twee plaatsen stroomkasten met automaten die voor € 1,-- 12 uur stroom leveren. Aan het eind van de parkeerplaats is een sani-station. Een overnachting kost € 6,--. Dit bedrag wordt begin van de avond opgehaald. Voor deze € 6,-- krijg je ook een toegangskaartje voor het zwembad voor twee personen. Deze toegang kost normaal € 6,--.

Omdat je aan het eind van de parkeerplaats staat heb je heel weinig last van verkeer op de parkeerplaats.

Nadat we ons hadden geïnstalleerd besloten we het centrum van Meppen te verkennen. Heerlijk slenteren en gelijktijdig een paar caches opzoeken.
meppen02Eind van de middag hadden we al zeven caches gevonden en zijn we op ons gemak naar de camper gelopen. We besluiten ons zelf eens te verwennen en te gaan eten in het restaurant bij het zwembad. Dit is een Grieks/Turks restaurant met een keur aan gegrild vlees. Ideaal op vijf minuten lopen van de camper.

De avond brengen we lezend door in de camper.

De maandag begint mistig, op zich wel een gunstig teken voor een mooie fietsdag. Na het ontbijt lopen we eerst even naar de bakker om lekkere broodjes voor onderweg en iets lekkers bij de koffie te halen.
Na "Kaffee und Kuchen" stappen we op de fiets om naar het Dordmund-Ems kanal te gaan waar een powertrail van 46 caches ligt. Langs het kanaal ligt een pad wat goed te fietsen is en waar we weinig last hebben van verkeer.
Van de powertrail was helaas 70% geript. We konden de originele plaats van de caches nog wel vinden zodat we ze toch als gevonden noteren. Aan het eind van deze powertrail rijden we een stuk door en keren aan de andere kant van het kanaal terug waar een powertrail van 9 caches ligt. Gelukkig zijn deze caches allemaal te vinden.
We rijden langs het kanaal terug naar de Meppen en pikken onderweg naar de camper nog een paar caches op.
Vermoeid blijven we de rest van de dag lekker bij de camper.

meppen01De dinsdag was het 's morgens weer nevelig zodat we weer een mooie dag konden verwachten. Net als maandag gaan we eerst naar de bakker, want lekkere broodjes zijn onderweg niet te versmaden.

Na de koffie rijden we naar het noorden waar in het bos langs de B70 een powertrail van 14 caches ligt. Langs een mooi bospad, met het geluid van de B70 op de achtergrond, vinden we alle 14 caches. We kiezen een andere weg terug zodat we nog een paar caches kunnen oppikken.
Rond twee uur zijn we terug bij de camper. We hebben onderweg al gegeten zodat we na de koffie naar huis kunnen vertrekken. De fietsen zitten in no-time achter op de camper en voor de rest hebben we weinig in te pakken zodat we om drie uur vertrekken. Om vier uur zijn we thuis.

Het hele weekend hebben we genoten van mooi weer, waardoor we heerlijk de stad en de omgeving van Meppen konden bekijken.