• images/slider/11LOGO01GeelLogo.fw.png

Familieweekend

Plaats : Camping "De Molenhof" in Reutum

Datum: 12/04/2013 t/m 14/04/2013

Eind vorig jaar werd er al besloten dat we ons familieweekend niet in een bungalowpark zouden doorbrengen maar op een camping. We kwamen tot dit besluit omdat onze kinderen hun vouwwagens hadden verruild voor caravans zodat ze minder afhankelijk waren van het weer.

Begin 2013 legden we ook de datum vast. Dit moest het weekend van 13 april worden, de verjaardag van Ina. Het leek iedereen leuk om haar zestigste verjaardag te vieren op een camping te midden van kinderen en kleinkinderen.

Onze dochter ging op zoek naar een geschikte camping. De keuze viel op camping "De Molenhof" in Reutum, een gezinscamping in het hartje van Twente. Hier werden drie bij elkaar liggende plaatsen gereserveerd.

Omdat we door het slechte weer nog niet waren weggeweest werd dit onze eerste trip in 2013. De dagen voor ons vertrek hadden we de camper gewassen en helemaal weer klaargemaakt voor een jaar gebruik zodat we op 12 april er helemaal klaar voor waren.
Nadat we 's morgens de laatste inkopen hadden gedaan vertrokken we na het eten richting Reutum. Het weer viel helaas nog tegen: het was maar 10 graden en er hingen dreigende regenwolken, maar de vooruitzichten waren gunstig.
reutum01Om twee uur arriveerden we als eersten op de camping, zodat we de keuze hadden op welk plaatsje we wilden staan.
Toen we net klaar waren met het opstellen en aansluiten van camper arriveerden Peter en Frauk met de kinderen. Na het opstellen van hun caravan zijn we eerst in de camper gaan koffiedrinken omdat de regenwolken aktief waren geworden en het even stevig regende.
Omdat dit voor Peter en Frauk de eerste keer was dat ze met de caravan op stap waren was het wel lekker dat de kleinkinderen lekker bij oma in de camper konden blijven zodat ze op hun gemak alles konden uitzoeken.
Een half uur later arriveerden Konrad en Rebecca en de kinderen. Gelukkig was de regenbui voorbij zodat alles om half vier was opgesteld en we rustig bij elkaar konden zitten.
Onze kleinkinderen vonden het allemaal geweldig. Twintig meter voor ons plekje was een speeltuintje. We hadden geen kind aan ze.
De avond hebben we met zijn allen in de voortent van Peter en Frauk gezeten. Dankzij een kachel was dit te doen, want de temperatuur viel nog dik tegen.

reutum02Op zaterdag 13 april werden we wakker in een versierde camper en stonden onze kinderen en kleinkinderen te wachten op hun oma die deze dag zestig werd.
Na een uitgebreid ontbijt besloten we deze dag door te brengen op en rond de camping omdat het weer niet uitnodigde voor een lekkere fietstocht. Het was maar acht graden en de zon was nergens te zien. Gelukkig was er op de camping een lekker warm overdekt zwembad, zodat iedereen heerlijk kon zwemmen.
's Middags stond een bezoek aan de windmolen waar de camping zijn naam aan dankt op het programma. Doordat één van de molenaars een goede bekende van Konrad en Rebecca is en het geringe bezoekersaantal kregen we een hele speciale rondleiding door de molen, waarbij de kinderen ook veel aandacht kregen en het dus voor iederen leuk was.
reutum03Voor de avondmaaltijd hebben we het restaurant van de camping bezocht. Een echt campingrestaurant waar je ook met kleine kinderen naar toe kunt gaan. Het enthousiame van de bediening was overweldigend.
De avond hebben we gezellig bij elkaar gezeten, waarbij de electrische kachel echt nodig was, omdat de temperatuur nog steeds dik onder de maat was.

Zondagmorgen deed het weer iets vriendelijker aan. De echte kou was verdwenen, maar een regenbui gaf weinig hoop op een echte weersverbetering. In de loop van de morgen werd het toch iets vriendelijker zodat we besloten een fietstocht te maken naar de molen van Bels. De Molen van Bels is een watermolen in de Mosbeek en ligt een kilometer buiten Vasse, vanaf de camping ongeveer 800px-Mander Molen van Bels 6947twaalf kilometer fietsen. In de molen die in 1725 is gebouwd als graan- en papiermolen is nu een restaurant gevestigd die bekend is om zijn pannenkoeken waar we dan ook van genoten hebben.
Na terugkomst op de camping had iedereen nog genoeg energie voor een bezoek aan het zwembad. Het eind van de middag stond helaas alweer in het teken van opruimen. Nu was het goed te merken dat de vouwwagens ingeruild waren voor caravans, want het opruimen en inpakken duurde nu maar twee uur i.p.v. een halve dag.
Na een afsluitend ijsje vertrok iedereen om acht uur huiswaarts.