• images/slider/11LOGO01GeelLogo.fw.png
  • images/slider/13LOGO01NaamLogo.fw.png
  • images/slider/14LOGO01Naam.fw.png

Arnhem

Plaats : Camping Warnsborn.

Datum: 31/07/2013 t/m 03/08/2013

Tot nu toe gingen we tijdens het hoogseizoen meestal een paar dagen naar de plaats waar onze kinderen vakantie vierden.

Nu onze kleinkinderen groter worden veranderen ook de reisbestemmingen zodat we dit jaar alleen bij Peter en Frauk op bezoek gingen. Hun vakantiebestemming was dit jaar camping Warnsborn, gelegen in het bosgebied ten Noorden van Arnhem.

Woensdag 31 juli vertrokken we om 10 uur zuidwaarts. Via de binnenwegen ( snelwegen uit in de navigatie) van Overijsel en Gelderland kwamen we om half één aan op camping Warnsborn. Het "ontvangstcomitee" stond ons al op te wachten.

Warnsborn01Camping Warnsborn is een kleine sfeervolle familiecamping voor families met kinderen tot 10 jaar. De diverse terreinen zijn omzoomd door hoge bomen die veel beschutting geven. Tot onze verrassing was deze camping ook helemaal ingericht voor campers en had een goede camperverzorgingsplaats.

Nadat we geïnstalleerd waren zijn we eerst gezamelijk gaan eten en de plannen besproken. Dat deze paar dagen in het teken van Geocaching zouden staan was geen verrassing.
Na het eten zijn we op de fiets gestapt om onze eerste caches op te zoeken. Het weer viel tegen, het was niet echt koud, maar bewolkt en af en toe viel er regen.

De donderdag begon direct al zonnig zodat we heerlijk buiten konden ontbijten. De hele dag hebben we Warnsborn03besteed aan geocaching en het mooie gebied rond Arnhem. Frauk had caches en objecten uitgezocht die ook leuk zijn voor kinderen. Deze genoten dan ook van een bezoek aan de bedriegertjes in park Rosendael. Bij een temperatuur van 27 graden is water een feest.

We besloten deze dag met een bezoek aan een pannenkoekenhuis, want ook de inwendge mens heeft verzorging nodig.
Het was 's avonds nog lang warm zodat we de hele avond buiten konden zitten.

De vrijdag waren we op tijd wakker en zijn we snel gaan douchen. Het beloofde een warme dag te worden want 's morgens om acht uur was het al 24 graden. Na het ontbijt hebben we op ons gemak een cache opgezocht die in het bos bij de camping lag zodat we lekker in de schaduw liepen.

's Middags zijn we lekker het bos in gegaan, want op de camping was het overdag wel heel warm.
Gelukkig zaten we door de hoge bomen om zes uur al lekker in de schaduw zodat we toch redelijk op tijd konden eten.
Warnsborn02Nadat we alles hadden opgeruimd en lekker konden zitten was het nog steeds warm, zodat de kinderen absoluut geen behoefte hadden om te gaan slapen.
Het bleef de hele avond wam, zodat we de hele avond buiten konden zitten. Toen we naar bed gingen was het buiten nog 23 graden.
Als we zaterdag wakker worden missen we het zonnetje. Het is bewolkt, maar met 21 graden absoluut niet koud. Na zo'n warme vrijdag is dit wel een verademing, vooral omdat we vandaag naar huis gaan.

Om half negen zijn we al gedouched, hebben de camper opgeruimd en de fietsen op de camper gezet, kortom bijna klaar voor vertrek en dat zo vroeg op de morgen dus tijd genoeg om nog lekker te ontbijten.

Na een lekker rustig ontbijt pakken we de laatste dingen nog in en vertrekken we om 10 uur richting de Krim waar we om half twaalf aankomen.

We hebben een paar heerlijke dagen gehad, veel gedaan en veel gezweet, maar vooral genoten van onze kleinkinderen.