• images/slider/11LOGO01GeelLogo.fw.png
  • images/slider/14LOGO01Naam.fw.png

Hollands Venetiëtocht

Plaats: Steenwijk

Datum: 18/08/2012 t/m 21/08/2012.

hollventochtOnze zoon Peter verraste ons enkele weken geleden met de mededeling dat hij ons had ingeschreven voor de Hollands Venetie toertocht. Een fietstocht van 35, 80 of 125 km voor een goed doel in Noord-West Overijsel. Gelukkig waren we ingeschreven voor de tocht van 35 km.
We stonden nu voor de keuze. We konden zondag de fietsen op de auto knopen en dan naar Steenwijk rijden, of we konden er een lang weekend Steenwijk van maken.
We besloten tot het laatste, ook omdat er in Steenwijk heel veel caches verstopt zijn. Via internet was al snel een plaatsje geregeld op VeKaBo camping "De Meppelerweg".
Zaterdag 18 augustus vertrokken we om 13:00 richting Steenwijk waar we ongeveer een uur later aankwamen. Tot onze verbazing kwamen we op een bijna lege camping. We hadden grote drukte verwacht omdat het ondertussen al 30 graden was en de vooruitzichten ook tropisch waren. We vonden voor onze camper een mooi hoekje met veel schaduw, wat met de tropische temperaturen wel lekker was.
De camping biedt plaats aan tien eenheden en heeft de keuze uit ruime open plaatsen en knusse plekjes bij bebossing. De sanitaire voorzieningen zijn heel netjes. De ontvangst was gezellig, met een kop koffie tijdens het inschrijven.
De middag hebben we gebruikt om een bezoek te brengen aan Paul en Ineke, kennissen die we door onze camper hebben ontmoet. Daarna hebben we drie caches opgezocht in Onna, een buurtschap bij Steenwijk.
De hele avond hebben we verder buiten gezeten, genieten van het mooie weer.

Zondagmorgen om negen uur arriveerde Peter met Imre en Sverre, helemaal klaar voor de toertocht. Voor onderweg namen we vooral veel drinken mee, omdat de weersverwachting over temperaturen van 32 graden sprak.
Om tien uur vertrokken we naar de inschrijving.

Steenwijk021 Steenwijk03

We reden van Steenwijk naar Giethoorn waar we een toeristisch rondje door Giethoorn maakten om vervolgens weer terug te keren naar Steenwijk.
Onderweg hebben we een paar keer gestopt omdat we onze kleinkinderen bij ons hadden, waar je wel rekening mee moet houden, vooral omdat de temperaturen ondertussen wel waren opgelopen naar de beloofde 32 graden.
Om half drie waren we terug bij de camper, waar we lekker in de schaduw zijn gekropen.
In totaal hadden we 45 km afgelegd wat bij 32 graden best te doen was, zolang je maar blijft drinken zodat je goed kunt zweten.
Steenwijk01Maandag was het weer een stralende dag. Met Fraukje hadden we afgesproken om een paar caches op te zoeken die ook leuk waren voor Imre en Sverre. Nadat we eerst lekker een tijdje bij camper hadden rondgelummeld bij een temperatuur van 28 graden gingen we naar de Ruxveense vijver omdat hier een multi ligt die wel leuk leek. De cache was wel aardig, maar voor de kinderen was er weinig te beleven.
Frauk ging met de kids naar huis en wij terug naar de camper. De rest van de dag hebben we benut om nog een paar caches in Steenwijk op te zoeken.
Dinsdagmorgen was de temperatuur behoorlijk gedaald, maar best nog lekker. Na het ontbijt hebben we nog even snel een cache opgepikt voordat we gingen opruimen.
Om elf uur vertrokken we uit Steenwijk om op ons gemakkie richting De Krim te rijden.
Steenwijk is ons 100% meegevallen en we komen zeker nog eens terug mede omdat hier nog zoveel caches liggen dat we voorlopig nog niet uitgezocht zijn.