• images/slider/11LOGO01GeelLogo.fw.png
  • images/slider/12LOGO01Logo.fw.png
  • images/slider/13LOGO01NaamLogo.fw.png
  • images/slider/14LOGO01Naam.fw.png

Teller

Vandaag0
Gisteren39
Deze week245
Deze maand848
Totaal142396

Schokker01 Na jaren met ons eigen schip te hebben rondgezworven door Nederland zijn we in 2000 overgestapt op een camper. Waarom ??? Ons schip was een 10 m schokker, een juweeltje van een platbodem. Het varen van zo'n schip is een beleving op zich, maar stelt wel eisen aan z'n bemanning. Daar wij zo langzamerhand op een leeftijd kwamen dat comfort een steeds grotere rol ging spelen konden we kiezen tussen een camper en een comfortabeler schip. Omdat voor ons gevoel het varen op een comfortabeler schip een surrogaat zou zijn van het platbodemvaren zijn we overgestapt op een camper.













Weinsberg alkoofIn 2000 begon ons camper avontuur met de aanschaf van een Weinsberg Alkoof op een Fiat 2,5 D van 1990.
De Weinsberg was 5,3 m lang, een helder interieur en alle voorzieningen aan boord.
Met deze camper hebben we het camperen geleerd, diverse treffens bezocht en veel vakanties gevierd.
Na 5 jaar waren we aan iets anders toe. De Fiat 2,5 D een heel betrouwbare auto, maar voor een camper een beetje te licht en behoorlijk lawaaiïg.












hymer1In 2005 verkochten we de Weinsberg en kochten een Hymer B 574 van 2003.
Een hele grote vooruitgang.
De Hymer was een intergraal met een frans bed draaibare voorstoelen waardoor de binnenruimte optimaal benut werd.
De 2,8 JTD was een sterke motor die zonder veel lawaai zijn werkt deed zodat onderweg kletsen en radio luisteren weer mogelijk werd.
Voor ons was het een camper die bijna aan al onze wensen voldeed. Een compacte twee persoons camper met veel comfort en een hoog uitrustingsniveau.
Met deze camper hebben we veel korte trips door Nederland en langere trips door diverse Europese landen gemaakt.
Na 10 jaar Hymer besloten we op ons gemak eens rond te kijken naar een jongere camper omdat een Hymer van 12 jaar oud toch ook gebreken begint te vertonen. Vooral de polyester onderdelen van onze Hymer bleken te licht te zijn uitgevoerd, waardoor we diverse scheuren hebben moeten repareren.




309In 2016 vonden we een Rapido 903F. Een volintergraal van 6 meter lang met een dwarsbed. Een indeling die we al lang hadden gewenst. Bij onze eerste bezichtiging viel het ons op dat het uitrustingsniveau van de Rapido de vergelijking met onze Hymer ruimschoots kon doorstaan.
Wat ons vooral aansprak was de polyester buitenkant. Onze Hymer kreeg met zijn houten bodem problemen doordat de afdichting rondom het luik van de bergruimte begon te lekken en er water binnensijpelde.
Vanaf mei 2016 zijn we eigenaar van deze Rapido 903F, een camper met heel veel extra's.
Het sjouwen met levellers is gebeurd want deze camper is uitgerust met een E&P levelling systeem.
Daarnaast kunnen we nu ook onderweg TV kijken want de Oyster Caro in helemaal up-to-date. Waarschijnlijk zullen we dit bijna nooit doen, maar het kan een keer leuk zijn.

We hopen met deze camper die nog maar 16500 km heeft gereden heel veel trips te maken.





903fF01903fF02We willen met deze camper weer heel veel jaren rondrijden dus hebben we eerst een week besteed aan het inrichten van de camper en allerlei kleine gebreken te verhelpen.

Als eerste hebben we onze bergruimte ingericht.
Langs de achterwand staan nu:
Het reservewiel,
Twee rekken, één met 8 opbergkratten van 10 ltr. en één met 4 opbergkratten van 15 ltr. de rekken hebben aan de voorzijde de mogelijkheid om diverse rekkers in te haken.
Een hoek waar we onze aansluitsnoeren hangen , 1 x 10m, 1 x 20m en 1 x 30m plus de waterslang.

Het verlaagde gedeelte hebben we afgedekt met twee stukken betonplex die in noodgevallen ook als rijplaat kunnen dienen.
Onder deze "rijplaten" staan drie opbergkratten van 20 ltr.

Aan de voorkant hebben we extra planken gemaakt zodat we daar 2 opbergkratten van 40 ltr. en twee van 25 ltr hebben staan.
Boven de accu's kunnen we losse dingen zoals kussens, schoenen, fietstassen, enz kwijt.

Voor de rest waren er weinig gebreken te verhelpen. Het beperkte zich tot het vervangen van twee gammele speaker aansluitingen en het verwijderen van kalk aanslag in de kranen.

Toen we begonnen met camperen hebben we veel campertreffens bezocht en waren lid van diverse fora om het wereldje van de campers te leren kennen.
Aan deze beginjaren van ons camperavontuur hebben we een paar waardevolle kennissen overgehouden.
De laatste jaren bezoeken we bijna geen treffens en fora meer omdat een klein groepje mensen denkt de wijsheid in pacht te hebben betreffende het camperen en het via deze media ook zo naar buiten brengt.
Omdat wij niet geassocieerd willen worden met deze camperaars gaan we de laatste jaren gewoon onze eigen gang en voelen ons hier kiplekker bij.

De trips die we met onze camper maken zetten we op de site, mede als informatie voor mede-camperaars.